Tuesday, May 19, 2009

Edisi Siasat @ Blog KisahDuniaLelaki (Part 1)

Edisi Siasat KBL episode 01 bermula... Isu episod ini ialah membongkar siapakah lelaki durjana yang suka memuatnaik gambar jantan lain tanpa izin dengan alasan nak menegakkan kebenaran dalm blog kisahdunialelakiPemilik blog tersebut yang mengenalkan diri sebagai DL(abbreviation of Dunia Lelaki) tidak pula cukup jantan untuk meletakkan gambar sendiri.

Berikut ialah hasil dari beberapa pemerhatian awal yang telah dijalankan:



1) DL tinggal di kawasan Setiawangsa.

Bukti: Kebanyakan gambar candid mangsa yang diambil ialah di kawasan Putra LRT Setiawangsa pada waktu pagi dan petang, iaitu ketika orang pergi dan pulang dari kerja. DL juga mengakui yang dia menaiki Putra LRT untuk ke tempat kerja.



Konspirasi: Ini memungkinkan bahawa si Khairul Syahron Alias a.k.a Yon (dalam blog post terdahulu) ialah DL, kerana dia tinggal di Seri Maya Condominium, hanya jalan beberapa minit dari LRT Setiawangsa.





2) DL menggunakan kamera DSLR

Bukti: Dalam satu blog terkini (klik sini), DL ada menyatakan yang kamera dia bukanlah kecil. Jadi sah-sah la dia bukan guna kamera handphone. Ini ditambah lagi dengan kualiti pixel gambar yang diambil tidak dapat dicapai dengan kamera handphone. Jadi sekiranya anda terserempak lelaki yang menggunakan kamera DSLR (mungkin juga compact digicam) dalam Putra LRT ketika pergi dan pulang kerja untuk mencuri ambil gambar, kemungkinan besar dialah DL.


Konspirasi: Ini juga memungkin bahawa si Farzly Ejump (juga dalam blog post terdahulu) ialah DL disebabkan dia menggunakan kamera DSLR. Dia juga memang menaiki Putra LRT untuk ke tempat kerja di Unilever setiap hari.


Apakah sebenarnya yang DL mahukan? Perhatian? Kasih sayang? Kenapa dia bertindak kononnya mahu menegakkan keadilan tetapi tidak mununjukkan ciri-ciri seorang yang patut dikagumi? Apa kejadahnya semua ini?

Para pembaca yang dihormati sekalian... sekiranya anda mempunyai maklumat berkaitan yang dapat membongkarkan identiti si durjana DL ini, silalah hubungi saya. Terima kasih...

No comments:

Post a Comment