Thursday, December 31, 2009

Edisi Siasat @ Blog KisahDuniaLelaki (Part 4)

Baru2 ni kita tahu KDL si barua anjing kurap tu ada post blog pasal sambutan besday dia yang bertajuk My Besday (Sila Klik) yang bertarikh 24 Disember 2009 (Khamis). Please take note!



Dalam post tu, katanya konon besday nyer yg dihadiri adik-beradik dan auntie dia jer tu sangat meriah... Nampak sangat dia ramai kawan di alam maya jer, di alam nyata kirim salam lah...
Aku tau bila2 masa jer dia akan remove alamat blog dia, jadi sebelum dia remove alamat dia aku dah savekan dulu blog post tu dalam format JPEG kat atas.
Di sini ada sedikit analisis mengenai penulisan blog post tersebut:


1) KDL ialah Nor Farzly Abdul Aziz?


Bukti: Ingat lagi tak post aku yang terdahulu pasal suspek KDL bernama si Farzly tu? Cuba baca balik blog post pasal Nor Farzly Abdul Aziz (Sila Klik). Menurut maklumat tarikh lahir dia yang aku dapatkan dari web Geng Online Utusan (Sila Klik), dia lahir pada 24 Disember 1975. Ia bersamaan dengan tarikh sambutan besday KDL (berdasarkan tarikh KDL post blog pasal besday sendiri).

Konspirasi: Nor Farzly Abdul Aziz yang merupakan suspek utama KDL memang sebenarnya KDL ataupun tarikh lahir mereka kebetulan sama? Koff... Koff...



2) KDL Tinggal di Wangsa Maju

Bukti: Melalui blog post bertajuk My Besday itu juga, KDL ada memaklumkan yang mereka menyambut birthday dia di Superstar Karaoke. Hello... Dalam Malaysia ni, Superstar Karaoke cuma ada 2 cawangan saja: Wangsa Maju & Putrajaya. KDL tak menyatakan yang dia ke Putrajaya, sebaliknya family dia datang melawat dia di KL.

Konspirasi: Ehem2... Nor Farzly Abdul Aziz duduk Seksyen 1 Wangsa Maju kan?




3) Nama KDL @ Tulisan atas Birthday Cake



Bukti: Cuba perhati betul2 kek birthday KDL yang ditaja makcik nyer ni. Nampak sangat beli dari La Boheme, Jusco Alpha Angle Wangsa Maju. But that's not the point! Dari gambar ni kita leh nampak yang KDL dah conteng bahagian nama dia pada tulisan atas kek ni.

Sekarang try save gambar ni dan view semula menggunakan zoom in. Kita dapat perhatikan yang contengan tersebut tak menutupi seluruh bahagian nama KDL. Kita boleh nampak dengan jelas sebahagian huruf F pada pangkal nama dan sebahagian huruf Y pada akhir nama...

Konspirasi: Camner nak eja nama F.A.R.Z.L.Y ya? Leh tolong?


P/S: Aku harap semua mangsa fitnah KDL dapat tampil untuk mensahihkan analisis aku ni... Kepada pembaca lain pula, sudi2 kan la bagi pendapat dan komen membina... :-)

2 comments:

  1. Dapatkan Panduan Bina Otot Badan Untuk Lelaki Agar Anda Kelihatan Lebih Macho Dan Kacak....Jangan Segan2.....Milikilah Badan Impian Anda Disini....

    ReplyDelete